logo

درباره ما

هدف ما تسلط کامل بر کیفیت کاشت مو می باشد،ما به عنوان یک مرکز تخصصی ،خدمات کاشت مو را ارائه می دهیم که یک راه حل سریع و قطعی برای کسانی هست که مشکل ریزش مو و طاسی دارند. موهای از دست رفته خود را با کاشت مو برگردانید! جهت آنالیز مو و روش کاشت موی مناسب برای شما از طریق فرم مشاوره و شماره های تماس باما در ارتباط باشید.

درباره ما ...

ارتباط با ما

  • 88263347(021)
  • info@yourdomain.com

دلایل ریزش مو و روش های درمان

ریزش مو علاوه بر پوست سر می تواند روی کل بدن نیز تأثیر بگذارد و می تواند موقت یا دائمی باشد؛ هر کسی در معرض ریسک ریزش مو قرار دارد، اما هر کدام از دلایل ریزش مو در سن خاص یا جنسیت خاصی بیشتر است. دلایل ریزش مو بسیار زیاد هستند که هرکدام از آنها به نوعی از ریزش مربوط می باشند، آنچه که باعث ریزش موی شما می شود می تواند مشخص کند که موهای شما به تدریج یا ناگهانی می ریزد، نازک می شود، می تواند به تنهایی رشد مجدد کند یا نیاز به درمان دارد و برای جلوگیری از ریزش دائمی مو به مراقبت فوری نیاز دارد یا خیر. اگر بخشی از پوست سر شما در حال خالی شدن از مو است، لکه های طاسی مشاهده می کنید یا به طور میانگین بیش از 100 تار مو در روز از دست می دهید، احتمالاً دچار ریزش مو به شکل بیماری شده اید و باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. اگرچه کارهای کمی برای جلوگیری از ادامه روند ریزش مو قابل انجام است، اما هرچه زودتر به متخصص پوست و مو مراجعه کنید، ممکن است درمان بهتری برایتان وجود داشته باشد.

مهمترین دلایل ریزش مو

1-    تاثیر ژنتیک بر ریزش مو (آلوپسی آندروژنتیک)

ریزش مو دارای الگو که به نام آلو\سی آندروژنتیک شناخته می شود، شامل نازک شدن متقارن پیشرونده مو می شود که برجسته ترین قسمت جلو، بالا و کناره های سر (شقیقه و تاج سر) است، نازک شدن خط مو در این نواحی در هر دو جنس اتفاق می افتد، با این حال رکود برجسته خط مو عمدتا در مردان دیده می شود. شایع ترین شکل ریزش مو در سراسر جهان آلوپسی آندروژنتیک یا الگوی طاسی مردانه و زنانه است،‌ که یک بیماری ارثی ناشی از قرار گرفتن در معرض هورمون جنسی مردانه دی هیدروتستوسترون است که بعد از بلوغ شروع می شود. علیرغم باور عمومی، این عارضه ناشی از استرس نیست، بلکه کاملاً ژنتیکی است و توسط هر دو طرف خانواده منتقل می شود.

در صورتی که دچار ریزش موی دارای الگو باشید، به این معناست که ژن هایی را به ارث برده اید که باعث می شوند فولیکول های مو کوچک شده و در نهایت رشد مو را متوقف کنند. آلوپسی آندروژنتیک به احتمال زیاد در سنین بالا اتفاق می افتد اما پس از بلوغ می تواند در هر سنی شروع شود؛ بسیاری از زنانی که آلوپسی آندروژنتیک را تجربه می کنند پس از یائسگی به آن مبتلا می شوند، این بدان معنیست که هورمون ها ممکن است ارتباطی با آن داشته باشند.


2-    افزایش سن و تاثیر آن بر ریزش مو

با افزایش سن، بیشتر افراد متوجه نازک شدن و ریزش موهایشان می شوند زیرا رشد موها در سنین بالا کند می شود؛ متاسفانه در این مورد نمی توان هیچ روش پیشگیری را اتخاذ کرد. هم در مردان و هم زنان با افزایش سن علاوه بر ریزش موها و کاهش حجم، موها شروع به از دست دادن رنگ خود می کنند و خط مو به طور طبیعی شروع به عقب نشینی می کند.


3-    آلوپسی آره آتا و ریزش مو

آلوپسی آره آتا نوعی بیماری خود ایمنی است،‌این بیماری سبب می شود سیستم ایمنی بدن به جای مباره با ویروس ها و بیماری ها، به فولیکول های مو حمله می کند و ریزش موی ناگهانی را نتیجه می دهد. در نتیجه این بیماری شما ممکن است موهای خود را در هر نقطه از بدن، از جمله پوست سر، داخل بینی و گوش از دست دهید، برخی از افراد مژه یا ابروهای خود را نیز از دست می دهند. نشانه های ریزش مو به دلیل آلوپسی آره آتا به شکل لکه های کوچک دایره ای از طاسی روی پوست سر ظاهر می شود و ممکن است با مصرف برخی داروها یا استرس شروع شود،‌اما تا کنون نتوانسته اند علت مستقیمی را برای آن شناسایی کنند.


دلایل ریزش مو


4-    تغییرات هورمونی و استرس (تلوژن افلوویوم)

شرایطی مانند استرس و تغییرات هورمونی هستند که چرخه طبیعی رشد مو را تغییر می دهند و گاهی ممکن است مو در مرحله تلوژن (ریزش طبیعی) از چرخه رشد باقی بماند که تلوژن افلوویوم نام دارد، این باعث می شود موهای بیشتری در یک زمان دچار ریزش شوند. تلوژن افلوویوم معمولاً یک وضعیت موقتی است که با گذشت زمان برطرف می شود و برخی از علل احتمالی آن عبارتند از:

•    استرس شدید

•    عمل جراحي

•    زایمان

•    کاهش سریع وزن

•    مشکلات تیروئید

•    داروهای خاص

ریزش مو پراکنده شامل طاسی به طور یکنواخت در سراسر پوست سر بوده و شایع ترین شکل آن تلوژن افلوویوم است که منجر به ریزش بیش از 200 تار مو در روز می شود. ریزش مو پراکنده معمولاً پس از یک رویداد حاد مانند یک بیماری شدید، جراحی بزرگ، بیماری تیروئید، بارداری، کم خونی ناشی از فقر آهن، سوء تغذیه یا کاهش وزن سریع یا کمبود ویتامین D ایجاد می شود. البته باید در نظر داشته باشید که استرس یک علت نادر ریزش مو است و در حالت شدید استرس فیزیکی یا احساسی باعث نازک شدن ناگهانی و گسترده، به جای عقب رفتن خط مو می شود.


5-    تاثیر تغذیه بر ریزش مو

مانند هر قسمت دیگر از بدن، موهای شما برای رشد و سالم ماندن به مواد مغذی نیاز دارند که توسط غذاها و مکمل هایی که می خورید بدست می آیند. از آنجایی که مو از کراتین تشکیل شده و کراتین نیز توسط اسیدهای آمینه تغذیه می شوند، بنابراین میزان پروتپین دریافتی به طور مستقیم بر سلامت موها تاثیر می گذارد. کاهش وزن ناگهانی و شدید، سطوح پایین آهن، یا رژیم غذایی نامناسب همگی می توانند منجر به ریزش موها شوند.


6-    نقش استایل مو بر ریزش مو

رنگ کردن بیش از حد مو، سفت بستن، بافت و هر مدل محکم دیگری، استفاده از محصولات حالت دهنده و ابزارهای حرارتی به طور قابل توجهی به پوست سر آسیب می رساند که در طولانی مدت به معنای آسیب به ریشه مو و ریزش مو می باشد.


7-    تاثیر شرایط پوستی بر ریزش مو

پسوریازیس پوست سر که به راحتی با شوره سر اشتباه گرفته می شود، باعث تولید بیش از حد سلول های پوستی می شود که به صورت پوسته های سفید بزرگ قابل مشاهده است و گاهی اوقات می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش موقت مو شود. درماتیت سبورئیک یک بیماری پوستی بی ضرر است که با لکه های قرمز کوچک که اغلب خارش دارند بروز می دهد، این بیماری به دلیل یک پاسخ التهابی در پوست سر شما ایجاد می شود و می تواند باعث ریزش مو به صورت تکه های بزرگ شود.

فرم ثبت درخواست
captcha

روش های درمان ریزش مو

برخی از افراد ترجیح می دهند ریزش موهایشان را با روش های ظاهری بپوشانند، و برخی برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو و یا بازگرداندن رشد، به دنبال روش های درمانی هستند. قبل از انتخاب درمان مناسب ریزش مو، با پزشک متخصص در مورد علت ریزش و گزینه های درمانی صحبت کنید. درمان های موثری برای برخی از انواع ریزش مو در دسترس هستند که می تواند ریزش موهایتان را معکوس کرده یا حداقل آنرا کند کنید؛ درمان های ریزش مو شامل موارد دارویی و جراحی می شوند. اگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد، درمان آن بیماری ضروری است و اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده باشد پزشک به شما توصیه می کند که استفاده از آن را حداقل برای چند ماه متوقف کنید.


در حالی که طاسی با الگوی زنانه و مردانه دلیل اصلی ریزش مو است، رایج ترین داروها برای درمان آن عبارتند از:

•    ماینوکسیدیل Minoxidil (Rogaine) : محلول ماینوکسیدیل بدون نسخه به صورت مایع، فوم و شامپو ارائه می شود، این محصول به بسیاری از افراد کمک می کند تا رشد موهای خود را تسریع کرده یا سرعت ریزش مو را کاهش دهند. برای جلوگیری از ریزش بیشتر و شروع رشد مجدد مو، حداقل شش ماه درمان با ماینوکسیدیل لازم است و ممکن است چند ماه دیگر طول بکشد تا تشخیص دهید که این روش درمانی برای شما مفید است یا خیر.

•    فیناستراید Finasteride (Propecia) : این یک داروی تجویزی برای آقایان است که به شکل قرص بوده و باید آن را روزانه مصرف کنند. بسیاری از مردانی که فیناستراید مصرف می کنند، کاهش سرعت ریزش مو را تجربه خواهند کرد و برخی از آنها ممکن است رشد جدیدی از مو را مشاهده کنند.

•    سایر داروها برای درمان ریزش مو به دلیل ژنتیک شامل اسپیرونولاکتون (Carospir ، Aldactone) و دوتاسترید خوراکی (Avodart) هستند.

کاشت مو برای درمان ریزش مو

در رایج ترین نوع ریزش دائمی مو، فقط قسمت بالای سر تحت تأثیر قرار می گیرد؛ روش کاشت مو می تواند از موهای باقیمانده نهایت استفاده را ببرد. در طی کاشت مو، یک متخصص پوست یا جراح زیبایی، فولیکول های مو را از قسمتی از سر که دارای موهای سالم (بانک مو) است برداشته و به قسمت های طاس سر پیوند می زند. این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد، اما کمی دردناک است بنابراین برای تسکین هرگونه ناراحتی به شما داروی آرام بخشی و بی حسی موضعی می دهند. نتایج کاشت مو به دلیل پیوند فولیکول های مو از بدن خود متقاضی،‌ کاملا طبیعی بوده و به دلیل اینکه این موها در مقابل ریزش مقاومت خوبی دارند رشد دایمی خواهند داشت.

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو اساساً نامی است که به روش های جراحی برای بازگرداندن موهای از دست رفته یا نازک شده به ظاهر قبلی داده می شود. کاشت مو که در کشور ما و جهان یک روش پرکاربرد است، روشی است که افرادی که از ظاهر موهای خود ناراحت هستند و اعتماد به نفس ندارند ترجیح می دهند.

کاشت ریش

کاشت ریش

اگر موهای صورت شما ناهموار است، پیوند ریش می تواند یک راه حل دائمی و موثر باشد. مهمترین مزیت کاشت ریش این است که یک راه حل دائمی برای طاسی های تکه ای در صورت می باشد؛ این جراحی ساده می تواند سال ها ریزش مو را در یک روز اصلاح کند.

سایر روش های درمانی ریزش مو

برای درمان ریزش مو، در ابتدا باید با مراجعه به متخصص تشخیص دهید که علت ریزش مو چیست و اقدام به رفع یا درمان آن کنید. به عنوان مثال ریزش مو تلوژن افلوویم هیچ درمانی نداشته و معمولا بعد از رفع مشکل،‌ موها خود به خود شروع به رشد می کنند در صورتی که ریزش موی شما به دلایلی مانند کمبود برخی ویتامین ها باشد، می توانید با مصرف رژیم غذایی مملو از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی آن را برطرف کنید؛ همچنین ورزش کردن و \یروی از یک سبک زندگی سالم می تواند به کاهش یا درمان ریزش مو کمک کند.

استفاده از روش مزوتراپی یا پی آر پی مواد مغذی مورد نیاز رشد موها را فراهم کرده، باعث تحریک پوست برای ترمیم شده و گردش خون در پوست سر را نیز افزایش می دهد. مزوتراپی مو آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز فولیکول مو را به  لایه میانی پوست تزریق کرده و علاوه بر کاهش ریزش موها به افزایش سرعت رشد مو نیز کمک می کند.

رنگ کردن ابرو قبل و بعد از کاشت

رنگ کردن ابرو قبل و بعد از کاشت

ابروها تأثیر بسیار زیادی در حالت چهره انسان دارند و با بیان حالات صورت بر زندگی اجتماعی او تأثیر می گذارند، مهمتر از همه ساختار یا شکل ابروها می تواند برای ابراز شخصیت و احساس فرد تعیین کننده باشد؛ بنابراین فرم ابرو برای مردان و زنان بسیار مهم است. همه ما حالت ابرو منحصر به فردی داریم اما می توانیم آن را با گزینه هایی مانند رنگ کردن، آرایش و کاشت ابرو تغییر دهیم. گزینه هایی مانند آرایش و میکروبلیدینگ ابرو تغییر موقت در آن ایجاد می کنند، اما پیوند ابرو یک راه حل قطعی برای شکل دادن دائمی به ابروهاست. با گذشت زمان ابروها نازک تر و کم پشت می شوند و این امر با افزایش سن اجتناب ناپذیر است، البته برخی افراد از نظر ژنتیکی در اواخر بیست سالگی دچار ریزش ابرو می شوند، در حالی که برخی دیگر از پایان چهل سالگی شروع به ریزش میکنند. گاهی اوقات ابروها به شکل ذاتی می توانند ضعیف، بی روح یا پراکنده باشند، همچنین نابرابری دو ابرو نیز نسبتا متداول است. از طرف دیگر جراحی، صدمات، تصادفات و سوختگی تیز می توانند باعث از بین رفتن ابروها شوند؛ تقریباً در همه این موارد می توان با کاشت ابرو به نتایج دائمی دست یافت.

کاشت ابرو روی تاتو امکان پذیر است؟

کاشت ابرو روی تاتو امکان پذیر است؟

ابروها یکی از بارزترین ویژگی های صورت افراد هستند که چشم ها را برجسته می کنند و احساسات را نشان می دهند. مانند موهای سر، افزایش سن باعث ریزش ابرو و نازک شدن آنها می شود، همچنین ممکن است برخی از شرایط پزشکی، افزایش وزن و چربی، ژنتیک، برداشتن بیش از حد، حادثه و استفاده از برخی محصولات آرایشی نیز باعث ریزش یا ضعیف شدن ابروها شوند. استفاده از لوازم آرایشی، میکرو، تتو و کاشت ابرو از روش های رایج برای دستیابی به ابروهایی با مدل های دلخواه می باشد که با توجه به روند مد و شرایط ابروهای هر فرد استفاده می شود. در گذشته بعضی از افراد برای جبران کم پشتی ابروهای خود از مداد و لوازم آرایشی استفاده می کردند که تکرار مداوم و یکسان نشدن ابروها باعث شد تا سراغ روش های ماندگارتر یعنی میکرو و تتو بروند که به دلایل مختلفی از جمله نتایج غیر طبیعی این روش ها نیز طرفداران خود را از دست دادند. اخیرا افراد زیادی به خصوص خانم ها طرفدار ابروهای ضخیم و پرپشت هستند و برای دستیابی به تراکم زیاد موهای ابرو روش کاملا طبیعی و قطعی کاشت ابرو را انتخاب می کنند.

چگونه ابروهای کاشته شده را اصلاح و مرتب کنیم؟

چگونه ابروهای کاشته شده را اصلاح و مرتب کنیم؟

اگر به طور طبیعی ابروهای کم پشتی دارید، یا به دلیل برداشتن بیش از حد ابروهای خود را نازک کرده اید، می توانید با کاشت ابرو به ابروهایی پرپشت و ضخیم دست پیدا کنید. تصمیم گیری در مورد کاشت ابرو معمولاً یک گام بزرگ برای افراد است زیرا نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت، بنابراین انتخاب کلینیک مناسب، آشنایی با تکنیک های کاشت ابرو و پزشک جراح اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر این موارد شرایط جسمی خود فرد، علت ریزش ابرو و مراقبت های بعدی نیز تا اندازه زیادی بر نتیجه تاثیر گذارند، اصلاح ابرو بعد از کاشت یکی از مراقبت هاییست که باید به طور منظم به آن رسیدگی کنید. همانطور که کاشت مو می تواند موهای سر را بازگرداند، پیوند ابرو نیز می تواند موهای ابرو را به صورت دائمی بازگرداند، بسته به میزان ریزش، کم پشتی یا آسیب دیدگی این روش بین دو تا چهار ساعت طول می کشد. بهترین بخش کاشت ابرو این است که شما می توانید آنها را هر طور که بخواهید اصلاح کرده و حالت دهید و یا حتی رنگ کنید؛ البته باید بعد از زمان مورد نیاز برای بهبودی کامل و تثبیت پیوندهای ابرو اینکارها را انجام دهید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید